۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان
شرح وظايف

شرح وظايف كارشناس آمار باليني :

 

 

 


 1-پيگيري و تكميل آمار و اطلاعات بخش هاي كلينيكي و پاراكلينيكي در پايان هر ماه و ارسال به واحد آمار و مدارك پزشكي شبكه

2-جمع بندي و آناليز آمار كليه بخشهاي كلينيكي ، پاراكلينيكي و پشتيباني در مقاطع ماهانه ، فصلي ، 6 ماهه و ساليانه

3- تهيه نمودارهاي آمار بيمارستاني در مقاطع فصلي ، 6 ماهه و ساليانه

4- تحليل كمي عملكرد پزشكان در مقاطع 6 ماهه و ساليانه

5- پاسخگويي به سازمانهاي خارج بيمارستاني در مورد آمارهاي درخواستي بعد از هماهنگي با مسئول بخش و مدير / رياست بيمارستان

6-پاسخگويي به واحدهاي درون بيمارستاني در مورد آمارهاي درخواستي بعد از هماهنگي با مسئول بخش و مدير / رياست بيمارستان

7- ارسال آمار به مراكز ذيربط تحت پوشش دانشگاه بر حسب ضرورت بعد از هماهنگي با مسئول بخش و مدير / رياست بيمارستان

8- ثبت و نگهداري اطلاعات خام ، نمودارها و شاخصهاي آماري محاسبه شده در كامپيوتر

 9-پاسخگويي به محققان در زمينه اطلاعات آماري بعد از هماهنگي با مسئول بخش و مدير / رياست بيمارستان

10- بايگاني آمارهاي جمع آوري شده از واحدهاي مختلف بيمارستان و نمودارها و شاخصهاي ذيربط

11- جمع آوري و نگهداري اطلاعات مربوط به بيماران فوت شده

12- راهنمايي و همكاري با كار آموزان رشته مدارك پزشكي در حيطه كاري خود

13- همكاري و ارتباط نزديك با پرسنل واحدهاي بخش مدارك پزشكي و ساير بخشهاي بيمارستان

 14-دارا بودن حسن خلق و روابط عمومي بالا براي برقراري ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل

 

15- پيگيري و انجام اموري كه از طرف مقام مافوق ابلاغ مي شود

شرح وظايف كارشناس پذيرش و ترخيص

     

 

 

 1- برخورد مناسب با بيمار و راهنمايي مراجعين جهت ارجاع به واحدها و بخشهاي مختلف

       2- بررسي مدارك بيماران در زمان پذيرش

       3- پذيرش بيماران (بستري ، سرپايي ، اورژانس و تحت نظر )

4- ثبت مشخصات هويتي و آدرس آورنده يا همراه بيمار

 5- ثبت مشخصات و سمت اعزام كننده بيمار

  6- اخذ رضايت نامه هاي لازم در پشت برگ پذيرش (و رضايتنامه ) طبق قوانين و مقررات

 7-ثبت اطلاعات بيمار و شماره دهي پرونده از طريق كامپيوتر و ثبت اطلاعات در كامپيوتر

8- ارسال پرونده بيمار به بخش پس از اطمينان از آمادگي پرسنل بخش براي پذيرش بيمار

 9- ايجاد ارتباط منطقي با بخش جهت مبادله اطلاعات بيماران

10-تعيين نوبت مجدد پذيرش طبق دستور پزشك

11 - انجام امور رايانه اي مربوط به انتقال بيماران از يك بخش به بخش ديگر

12-دريافت پرونده بيماران ترخيص شده و كنترل كمي

13 - راهنمايي و همكاري با كار آموزان رشته مدارك پزشكي در حيطه كاري خود

 14- همكاري و ارتباط نزديك با پرسنل واحدهاي بخش مدارك پزشكي و ساير بخشهاي بيمارستان

15- دارا بودن حسن خلق و روابط عمومي بالا براي برقراري ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل

16-پيگيري و انجام اموري كه از طرف مقام مافوق ابلاغ مي شود

شرح وظايف كارشناس كد گذاري مدارك پزشكي:

 

 


-مطالعه دقيق پرونده پزشكي بيماران بستري ، سرپايي و اورژانس جهت تعيين تشخيص اصلي و نوع اقدام

كدگذاري صحيح تشخيص هاي بيماري ها با استفاده از كتاب طبقه بندي بين المللي بيماري ها  و رعايت قوانين ذيربط

كدگذاري صحيح اقدامات درماني و جراحي با استفاده از جلد سوم كتاب اقدامات طبقه بندي بيماريها در آمريكا  و رعايت قوانين ذيربط

كدگذاري صحيح علل خارجي حوادث از جمله تصادفي ها با استفاده از كتاب طبقه بندي بين المللي بيماريها  و رعايت قوانين ذيربط

 -كدگذاري صحيح علت اصلي و علل زمينه اي فوت با استفاده از كتاب طبقه بندي بين المللي بيماريها  و رعايت قوانين ذيربط

تعيين و گزارش  بيماري اصلي بيمارستان در هر ماه ، فصل ، 6 ماه و ساليانه به مسئول بخش مدارك پزشكي

راهنمايي و همكاري با كار آموزان رشته مدارك پزشكي در حيطه كاري خود

 -همكاري و ارتباط نزديك با پرسنل واحدهاي بخش مدارك پزشكي و ساير بخشهاي بيمارستان

دارا بودن حسن خلق و روابط عمومي بالا براي برقراري ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل

پيگيري و انجام اموري كه از طرف مقام مافوق ابلاغ مي شود

شرح وظايف كارشناس بايگاني پزشكي و امور رايانه

 

-

 تفكيك و تنظيم (مرتب سازي) پرونده هاي تحويل گرفته شده ازحسابداري ترخيص

-تفكيك پرونده ها براساس شماره جديد يا قديم

پوشه كردن پرونده ها با شماره جديد

-الصاق گزارش آزمايشگاه- راديولوژي- پاتولوژي در پرونده بيماران

 -پاسخگويي و همكاري با پزشكان- محققان و دانشجويان مراجعه كننده به واحد جهت امور تحقيقاتي و آموزش

-بايگاني پرونده هاي بستري براساس روش استاندارد تعيين شده

-بايگاني پرونده هاي اورژانس و سرپايي

-گرفتن نقص پرونده ها و ارسال پرونده هاي داراي نقص به بخش هاي مربوطه جهت رفع نقص

برآورد ساليانه اوراق و پوشه هاي پرونده هاي بخش مدارك پزشكي و پيگيري كامل جهت تهيه آنها

-ثبت ورود و خروج پرونده ها در واحد

 -تحويل پرونده هاي مختومه به بايگاني راكد با اجازه مقام مافوق و بايگاني مدرك فوت آنها

-پاسخ به مكاتبات مربوط با پزشكي قانوني و ارگانهاي ديگر با استفاده از سوابق و اطلاعات پزشكي و با هماهنگي مسئول مربوطه

برآورد فضاي فيزيكي و قفسه هاي مورد نياز بايگاني براي گسترش آتي

ذخيره و بازيابي اطلاعات پرونده بيماران با استفاده از كامپيوتر

گرفتن گزارشات آماري درباره بيماريها و اعمال جراحي از كامپيوتر براي محققان با هماهنگي مسئول بخش

 -راهنمايي و همكاري با كار آموزان رشته مدارك پزشكي در حيطه كاري خود

-همكاري و ارتباط نزديك با پرسنل واحدهاي بخش مدارك پزشكي و ساير بخشهاي بيمارستان

دارا بودن حسن خلق و روابط عمومي بالا براي برقراري ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل

پيگيري و انجام اموري كه از طرف مقام مافوق ابلاغ مي شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ :
1397/02/31
تعداد بازدید:
120
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0

ارسال نظرات
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم مي باشد.
Powered by DorsaPortal